המשכן שעמד במקום שימש מרכז רוחני לעם לפני כינון בירת ישראל ובניית המקדש בירושלים. כאן פעלו עלי הכהן ושמואל הנביא. עם השנים היתה שילה גם מרכז לבני לאומים ודתות שונים. את שרידי המשכן עדיין לא מצאנו, את שרידי העיר ניתן לראות בתל שילה.
תל שילה הוא דוגמא מצויינת לאיך יכול וצריך להראות אתר ארכיאולו..
שמי אלכסנדר. עליתי לישראל בשנת 1990. כבר חצי שנה אחרי העליה התחלתי לעבוד בהדרכת טיולים. מהר הבנתי שרוצה להכיר את הארץ הרבה יותר, לכן למדתי בבית ספר לתיירות. אחרי סיום ב-1993 ועד היום אני מורה דרך. יש לי עוד הרבה מקצועות האחרים, אבל תמיד אהבתי את היסטוריה, לכן רציתי גם לקבל השכלה המתאימה - סיימתי ..
אריה ויינשטוק מאלון שבות מזמין אתכם להצטרף בזוג, משפחה או קבוצה לטיולי ג'יפים עם הדרכה במדבר יהודה וגוש עציון. אריה גם מפיק אירועי שטח ייחודיים [אתם מכירים אירועי שטח שגרתיים?] ושולף מהכובע קלף מנצח: אירוח במאהל בדואי. מה מיוחד בזה, אתם שואלים? אז ככה: במדבר יהודה גר בדואי שהיה חבר של משפחת ויינש..
ההר הבולט בשטח, הנראה מכל תצפית ברדיוס של קילומטרים רבים, הוא גם אתר ארכיאולוגי יפהפה, מסעיר ומרתק.
הרודיון הוא שמו של ארמון-מבצר וגם קבר, שבנה לעצמו הורדוס, "המלך הבנאי", לפני אלפיים וקצת שנים. בראש גבעה נישאה על גבול המדבר הקימו אנשיו של המלך הורדוס חומות ענק, וביניהן מבנה ארכיטקטוני מרגש, ..
סוסיא היתה עיירה יהודית גדולה שהתקיימה מאות שנים אחרי חורבן בית שני. במאות 8-4 לספירה גרו בה כ-3000 איש בארגון חברתי מופתי.
העיר ננטשה ללא חורבן, מה שמותיר אותנו עם שתי סוגיות מרתקות: 1. התעלומה - מדוע עזבו התושבים את המקום מעלה תאוריות רבות ומסעירה את ההיסטוריונים. 2. המבנים העתיקים, ש..
מול הכניסה לישוב אלון שבות מתנוסס לתפארת נופו הרחב של עץ אלון. זהו סמלו של גוש עציון. במשך 19 שנים, לאחר נפילת ישובי הגוש בתש"ח, היו בני הגוש עולים לעמדת תצפית ומביטים בגעגוע אל ביתם. צמרת עץ אלון נראתה להם מרחוק, וסימנה עבורם את מקומו של הגוש. לאחר מלחמת ששת הימים ביקשו בני הגוש לחזור לישב את המ..
בתוך אחת מהמערות הוא מצא כדי חרס, ובתוכם מגילות. העז שהלכה לאיבוד אולי מעולם לא נמצאה, אבל בעקבותיה נמצאו 700 כתבי יד משנת 130 לפנה"ס. נראה לנו שזה עדיף מעז, אבל זאת רק דעתנו.
מי כתב את המגילות? מדוע הטמין אותם במערה? לשאלות רבות אין תשובות. מגילות ים המלח וגילויין הפכו לסיפור יהודי-ישראלי מכ..
לא תמצאו שם איש הי-טק או יח"צן. לתושבי המקום יש את העבודות הכי מוזרות ומעניינות בתבל [לדעת כמה אמהות פולניות אלה לא ב-א-מת עבודות ואולי כדאי שילכו ללמוד משהו עם תעודה, הם לא נעשים צעירים, הרי]. הם מאוהבים בסביבה בטירוף, כמה מהם אפילו בנו בתים שעשויים מחתיכות סביבה. שווה לראות. אזהרה לעירונים: אין..
אם תזרקו אבן בתקוע (היפוטתית. אין בכתוב המלצה לזרוק אבנים בתקוע או בכל מקום אחר) תפגעו באומן ובשני מטפלים הוליסטים. אלא אם כן תקומו מוקדם לזרוק אבן (היפוטטית), נניח בשמונה-תשע בבוקר, ואז אין איש ברחובות. כולם ישנים. או חולבים משהו. תקוע.
ריבוי האומנים בתקוע גרם לבלה לוין לפתוח בקומ..
בין מזרח השומרון למרכזו נחבאת חוות גלעד, הנקודה הקיצונית בשטח. מאחז קלאסי, עטור סיפורי מאבקים והאחזויות. את שטח החווה רכש משה זר, סוחר קרקעות ותיק. את ביתו המבודד והבולט תוכלו לראות כשתסעו בכביש 55 מזרחה, בראש גבעה מימין לדרך, קצת לפני קדומים. אך אם תסעו ישר עד קדומים, תמשיכו עוד ישר, ותפנו ימינה..
900 מטר מעל פני הים נטועים כרמיו של יקב פסגות. 80,000 בקבוקים מייצר היקב הזה, ורובם ליצוא. חלק מהחביות מאוכסנות מתחת לרצפת זכוכית בקומת המרתף המוארת של המבנה המיוחד והמקסים של מרכז המבקרים של בנימין. חביות נוספות הוטמנו במערה עתיקה מתקופת בית שני, שנתגלתה בלב כרמי היין בישוב פסגות. שם החלה דרכו ש..
"מפגש הבקעה מהווה אחד הסמלים של בקעת הירדן, בשל היותו במיקום מרכזי לחולפים בכביש 90" מכריזה חגיגית המועצה האיזורית על מעשה ידיה. ובאמת, הם שמו אותו במקום הנכון. צומת פצאל היא מרכז הבקעה. אם תצאו לבקעה ממרכז הארץ דרך כביש 5, "חוצה שומרון" תגיעו ישר לכאן.
במתחם מגוון אפשרויות. אם חפ..