המשכן שעמד במקום שימש מרכז רוחני לעם לפני כינון בירת ישראל ובניית המקדש בירושלים. כאן פעלו עלי הכהן ושמואל הנביא. עם השנים היתה שילה גם מרכז לבני לאומים ודתות שונים. את שרידי המשכן עדיין לא מצאנו, את שרידי העיר ניתן לראות בתל שילה.
תל שילה הוא דוגמא מצויינת לאיך יכול וצריך להראות אתר ארכיאולו..
שמי אלכסנדר. עליתי לישראל בשנת 1990. כבר חצי שנה אחרי העליה התחלתי לעבוד בהדרכת טיולים. מהר הבנתי שרוצה להכיר את הארץ הרבה יותר, לכן למדתי בבית ספר לתיירות. אחרי סיום ב-1993 ועד היום אני מורה דרך. יש לי עוד הרבה מקצועות האחרים, אבל תמיד אהבתי את היסטוריה, לכן רציתי גם לקבל השכלה המתאימה - סיימתי ..
מוזיאון חדש ומושקע הוקם בהר גריזים. כהן יפת בן אשר, אחד הכהנים של העדה, הקים אותו ושם בפנים "כל דבר שומרוני" להגדרתו. במוזיאון ניתן לראות פריטי פולקלור, ארכיאולוגיה, ספר תורה, בגדים ותכשיטים מסורתיים. המפגש עם התרבות העתיקה הזו בלתי רגיל ומעורר מחשבה. כהן יפת יציג לכם את הדברים על פי השקפתו, ינמק..
סוסיא היתה עיירה יהודית גדולה שהתקיימה מאות שנים אחרי חורבן בית שני. במאות 8-4 לספירה גרו בה כ-3000 איש בארגון חברתי מופתי.
העיר ננטשה ללא חורבן, מה שמותיר אותנו עם שתי סוגיות מרתקות: 1. התעלומה - מדוע עזבו התושבים את המקום מעלה תאוריות רבות ומסעירה את ההיסטוריונים. 2. המבנים העתיקים, ש..
מול הכניסה לישוב אלון שבות מתנוסס לתפארת נופו הרחב של עץ אלון. זהו סמלו של גוש עציון. במשך 19 שנים, לאחר נפילת ישובי הגוש בתש"ח, היו בני הגוש עולים לעמדת תצפית ומביטים בגעגוע אל ביתם. צמרת עץ אלון נראתה להם מרחוק, וסימנה עבורם את מקומו של הגוש. לאחר מלחמת ששת הימים ביקשו בני הגוש לחזור לישב את המ..
בתוך אחת מהמערות הוא מצא כדי חרס, ובתוכם מגילות. העז שהלכה לאיבוד אולי מעולם לא נמצאה, אבל בעקבותיה נמצאו 700 כתבי יד משנת 130 לפנה"ס. נראה לנו שזה עדיף מעז, אבל זאת רק דעתנו.
מי כתב את המגילות? מדוע הטמין אותם במערה? לשאלות רבות אין תשובות. מגילות ים המלח וגילויין הפכו לסיפור יהודי-ישראלי מכ..
זהו המרכז הגדול ביותר של התישבות יהודית בחברון, והוא בנוי על חורבות בתי היהודים שגרו כאן לפני תרפ"ט. חשוב לדעת כי יהודים התגוררו בבתים רבים נוספים ברחבי העיר, אך רק במקומות מעטים הצליחו היהודים לחדש את ההתישבות. הקהילה היהודית בחברון שמרה על רצף בן אלפי שנים. הרצף נקטע רק בתקופת הבריטים, בשנת 192..
היא כבר פה 4,000 שנה, מאז שקנה אותה אברהם אבינו מעפרון החיתי תמורת 400 שקל טהור. הוא קנה את המערה ואת השדה שלידה כנחלת קבר, וְאַחֲרֵי כֵן קָבַר אַבְרָהָם אֶת שָרָה אִשתּוֹ, אֶל מְעָרַת שְדֵה הַמַּכְפּלה עַל-פּנֵי מַמְרֵא הִיא חֶבְרוֹן, בְּאֶרֶץ כְּנעַן. וַיָּקָם הַשּׂדֶה וְהַמְּעָרָה אֲשֶר..
חגי נבון, המנהל הנחמד של כפר הנופש מספר איך הכל התחיל: "במלחמת המפרץ הראשונה אנשים ברחו מהמרכז והגיעו הנה". עם הדרישה התחיל גם הפיתוח. מחדרי אירוח פשוטים הפך המקום לכפר נופש ספא, המשלב טיפולים אלטרנטיביים, טיולים ואירועי תוכן. אחרי שבנו והשקיעו הגיעה האינתיפאדה שהקפיאה את הכל. "היו שנים שלא היה כ..
בנחלת בנימין לצד היקבנפתח מרכז מבקרים של איזור בנימין. ירמיהו אשר קנה את שדהו שבענתות ערב החורבן, יעקב אבינו אשר חלם על הסולם וזכה להבטחה על הארץ, עולי הרגל שעלו לזבוח לה' בשילה, והמכבים שלחמו ביוונים כל אלה שותפים לסרט היסטורי-תנ"כי עלילתי ראשון, המיוצגי באודיטוריום הצפייה שבמרכ..
בית הדסה. יהודים התגוררו בבתים רבים בכל רחבי העיר. רק מעטים מהם יושבו מחדש. בכל השאר גרים מאז 1929 ערבים. ראשוני חברון מספרים על פתחים מעוטרים בשקע בית מזוזה בתוככי הקסבה, ובעיטורי מגיני דוד וסמלים יהודיים אחרים ליד "מסגד הג'לאלות", בעומק העיר העתיקה. בתי המשפחות שנשתמרו וחודשו נקראים כל אחד על ש..
מבית הדסה ניסע ישר ברחוב דוד המלך, ההולך ונהיה צר. במהרה נגיע למחסום ברזל מאובטח, הסוגר את הרחוב. זהו הגבול בין חברון הישראלית לזו הפלסטינית. מעבר למחסום נמצאת כיכר השוטר, המרכז האורבני החדש של חברון הערבית. אנחנו פונים כאן שמאלה ועולים אט אט בעליה התלולה, אל פסגת ההר, אל תל רומיידה. בסוף העליה נ..